torsdag 5. januar 2012

Ut i den store hageverden

En kald, fin vinterdag i Balsfjorden i dag. Syntes det kunne være en bra dag å la valpene komme ut for første gang siden det verken er vått eller vind. For å ha full kontroll tok jeg dem ut en og en, det er jo også greit at de av og til får litt tid alene.

De var litt forsiktige først - men undersøkte dette kalde, fremmede underlaget med interesse. Ei tom brusflaske som den senere tids kraftige vind hadde plassert strategisk i hagen ble gjenstand for iherdig granskning.  Lillebror, som den Ferrarien han er, suste omkring og ville ha med seg mest mulig på de få minuttene de var ute.
Det var nok litt kaldt for dem, så det ble ikke mange minuttene på hver av dem. Sånn sett er det jo greiere å ha valper i sommerhalvåret.
Siden alt blir blått om man fotograferer ute nå og vi skulle være raske, så tok jeg ikke bilder ute.
 Her er et bilde av Lillebror tatt inne. Han er en liten ramp og for å holde han nok i ro til at jeg fikk tatt et vettig bilde, så måtte jeg tilby han en finger !





Valpene er ganske så "snakkesalige" nå. Om morgenen når jeg kommer inn, så er det full rulle - alle vil ha oppmerksomhet og gir tydelig beskjed om det. Og når jeg kommer med maten og lager "matlyden" så er det jammen ikke noe å si på farta!


Sir Toby har fått litt grundig pelsstell  i dag. Laga ei hjemmelaga innpakning som han lå i buret foran ovnen med et par timer slik at den fikk trekke godt inn i pelsen. Så ble det bading og kloklipp før han fikk selvtørke ei god stund før føhning. Det ser ut som innpakninga har virket , selv om det ikke er allverdens forskjell etter ei behandling. Tror nok jeg skal forsøke på Floora også. Begge to har grei pels, men alt kan jo forbedres. Dermed gjør jeg et for meg uvanlig forsøk på å gjøre det lille ekstra.
Tiden vil vise om det blir med det ene forsøket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar