onsdag 29. februar 2012

Hundelivets gleder

Dagen begynte så koselig: lille Pippi som ligger i bur ved siden av senga mi ville gjerne ligge under teppet med meg en halv time før vi stod opp. Og jeg tenkte: "For en herlig, myk start på dagen".
HA!

Det ble frokosttid, og Boogi tar alltid og snurrer rundt et par ganger før han setter seg, ganske ofte med det resultatet at han skumper litt bort i vannskåla. I dag var det ikke bare litt...et par liter vann havna på gulvet mellom 20 hundepoter som trippa ivrig mens de venta på frokosten. IKke noe gøy, men jeg fikk da tørka opp og gitt dem maten. Slapp hundene ut i hagen så de kunne få gjort fra seg.

Brødskive og kaffekopp, og en liten titt i Facebook. Da ringer telefonen. Det er naboen som kan opplyse at jeg har en hund som trimmer seg selv i lysløypa på andre siden av elva.... JIPPI! NOT!!!
På med klær i ei farlig fart , og av sted med meg.
Heldigvis hadde Boogi-trollet ikke gått så langt av sted. Men tunghørt er han jo, gamlingen, så jeg måtte nesten helt inntil ham før han hørte meg.
Han får ikke gå ut i hagen uten meg før det er gjort noe med gjerdet. Og dette skjer hvert bidige år når snøen kommer.......
Tror ikke jeg skal si mer om akkurat det, bare påpeke at Boogi er gubbens hund....


Fikk tatt noen bilder i hagen før det ble behov for leteasjon:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar