onsdag 7. mars 2012

Dagens trening

I dag har Mazie og jeg vært og trent i dagslys.
Det nærmer seg første lydighetskonkurranse, og vi har jo ikke akkurat blitt overtrent i vinter, det kan man trygt si.


Planen før start var å sjekke om apporten sitter, og prøve ruta for første gang siden i høst. Den ruta har vært et stort problem....enkelte ganger har det virket som hun har skjønt det på trening, men på konkurranser har hun bare løpt ut noen få meter, så stoppet og bare sett på meg.

(Bilde fra Blåbyutstillinga i høst)

Vel, vi starta med fri ved fot, og jeg har aldri sett henne så konsentrert og flink i den øvelsen! God kontakt hele veien og rett plassering. Måtte det vare!


En annen øvelse hun er blitt veldig flink i, er dekk under marsj.  Der har hun pladaskdekk i tilnærmet 100% av repetisjonene.

Stå under marsj er grei, der stopper hun relativt raskt, men stå under innkalling er en helt annen skål. Her må det funderes...

Dagens positive overraskelse var ruta.  Skal innrømme at jeg har tenkt tanken på å rett og slett ikke trene noe på den, bare godta at der nuller vi. Men så var det det der med å ikke gi seg, da.  Måtte jo prøve hvordan stå virkelig er. Og frøkna sprang villig i ruta tre ganger på rad - da var jeg for en gangs skyld så smart at jeg ikke gjentok det flere ganger. Så får vi se neste gang om det bare var et blaff.

Ellers har vi mye å jobbe med, det er langt igjen til vi kan si oss fornøyde. Her nevnes piping....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar