lørdag 16. juni 2012

Gøy på kurs !

I lengere tid har jeg gått og gledet meg til jaktanleggskurset med Inger Neset, og det var ikke fritt for at jeg så det litt svart da min mistanke om lungebetennelse viste seg å være rett. Fredag var jeg rett og slett så satt ut at til og med pakkinga måtte vente til nå i morges. For på kurs skulle jeg...... og det funka faktisk ganske så greit.
Gjengen samlet før starten på kurset. Legg merke til at Mazie har funnet en villig kløer:-)


Heldig med været var vi også:


Først var det litt teori mens vi enda var på campingen. Fikk ikke med meg riktig alt fordi jeg hadde ei hostekule som slo riktig krøll på arret på magen.
Deretter bar det i vei til treningsområdet som vi fant etter litt detektivarbeide fra Per J sin side. Det der med høyre og venstre , og "går ikke an å ta feil" er ofte et kapittel for seg selv.

Det første vi fikk prøve oss på, var feltarbeid.  Mazie og jeg var første ekvipasje. Jeg har aldri sett andre gå et felt, så dette var spennende. "Bare slipp henne og se hvordan det går, så tar vi det derfra", sa Inger. Og selv om mye er "bare" gener, så var det ikke fritt for at ho mor var litt stolt da instruktøren sa at Mazie viste fin arbeidslyst, jaktevne, fart  og stil . Det vi trenger å jobbe mest med, er det faktum at Mazie går litt for vidt. Men nå vet jeg jo hvordan det skal gjøres, så det går nok brillefint.
Mazie jobba godt og ble tørst :


Her er et bilde av Kjersti på feltet:


Slepesporet hadde jeg sett for meg skulle gå helt greit , og det gjorde det også. Mazie var interessert i kaninen ved sporslutt, men i likhet med de fleste andre hundene i dag, så ville hun ikke ta den i munnen.

Anne Britt la slepespor til oss andre, hva Per holder på , er mer usikkert:


Et bilde av Maria og Master (etter dette ble jeg fri for strøm på kameraet) :



Siste post på programmet i dag : apportering.
Her tok Mazie og jeg bare noen øvelser på land før vi dro hjem , for da kjente jeg at kroppen min hadde fått nok. Ser frem til en ny dag med kurs i morgen, for dette er gøy :-) 
- og batteriet til kameraet er alt på ladding.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar