søndag 11. desember 2011

B-gjengen er 2 uker i dag

Ukene går så fort!

Mens jeg venter på å få tatt noen bilder av valpene i dag også, så tenker jeg litt tilbake til søndagen for 2 uker siden. Mazie vekket meg klokka 6 om morgenen fordi hun var så urolig. Når hun hadde fått meg opp, så ble hun roligere, men det var tydelig at noe var på gang.

Klokka halv tre på ettermiddagen kom første valp. Så kom de med 40 og 60 mminutters mellomrom, hele gjengen. Når jeg leser om dramatiske fødsler hos andre, så er jeg innmari glad for at Mazie føder så lett.

Slik kommer valpene: Mazie går et par runder i sirkel i valpekassa. Det er tegnet jeg trenger for å finne frem handduken. 2-3 pressveer, så er valpen født. Jeg åpner posen og sjekker luftveier, Mazie slikker og kutter navlestrengen. Jeg tørker og masserer valpen litt og legger den på vekta og tar bilde i samme slengen. Legger valpen tilbake til Mazie.
En halv time etter hver valp gir jeg Mazie ca 1 dl "fødselssuppe". Så er det bare å vente 10-30 minutter til Mazie atter en gang tar et par runder i valpekassa.

Tusen takk till Gunn Marit for at jeg fikk velge akkurat Mazie!
Og tusen takk til Kari Haave, kennel Travis , for at jeg fikk bruke Keanu.  Ikke helt feil at han ble Norsk Vinner for andre gang dagen før valpene ble født!

Bilde fra Norsk Vinner 2011: Keanu til venstre og Coco ( Mazies tantebarn) til høyre


Fikk tatt noen bilder av guttene, men jentene sover, så det får vente litt.

Guttis syntes dette var noe skikkelig tull, og ville tilbake til valpekassa:


Jaja, ta nå det bildet,da!
En kraftig kar med et sterkt hode.

Så var det Lillebror da. Han leter også etter veien ut av kurven.

Fikk fakket den lille raceren før han rømte ut av kurven:

Verken kameraet eller tispene var samarbeidsvillige. Når det gjelder valpene kunne man vel ikke forvente at de skulle samarbeide, men kameraet hadde jeg liksom regnet med. Dere får ta det som det er:

Loppa:

Minni:

Mandarin:

og Prikkeline:

Sånn, det var dagens dose :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar